Friday, March 26, 2010

Salam Satu Malaysia(SSM)

Salam Satu Malaysia(SSM).....

Hari ini merupakan hari yang paling penting dalam bulan Mac. Kenapa?
Hari ini aku sudah menyiapkan dan menghantar kertas cadangan latihan ilmiah kepada Dr. Badriyah. Aku tidak mengharapkan markah yang tinggi untuk kertas cadangan ini memandangkan usaha aku yang tidak setimpal dengan apa yang sepatutnya aku lakukan. Tetapi aku tetap bersyukur kerana dalam keadaan yang berserabut dan kekurangan sumber, aku tetap mampu menyiapkan kertas cadangan ini. Selebihnya aku menyerahkan kepada Dr. Badriyah untuk menilai kerelevanan kertas cadangan aku.

Tajuk berkenaan tokoh mungkin nampak mudah di mata sesetengah pihak, namun aku tidak mahu kemudahan yang mereka katakan itu melalai dan melewakan aku daripada menjalankan tanggungjawab yang adil dan saksama selaku pengkaji. Sebolehnya aku akan sedaya-upaya melengkapkan pengisian yang telah aku buat di dalam kolum jadual kerja semasa cuti. Nama Kampung Luit tidak lagi menjadi entiti asing pada halwa telinga aku. Mungkin selepas ini Kampung Luit akan tercatat dalam senarai menjadi destinasi pelancongan aku untuk semester hadapan.

Kejanggalan mungkin dapat dirasai oleh pembaca setia blog Gempita Suara Hati untuk kemasukan kali ini. Bukan apa, cuma mahu lari dari kebiasaan dan memartabatkan bahasa ibunda. Semoga bertemu lagi. SSM.

5 comments:

  1. ayat skema habis la baim...caya lah..

    ReplyDelete
  2. ahaks....cubaan pertama,,,x memberansangkan sgt....huhuhuh. ble nk dtg lagi...hehehe..leh wat berbeku...

    ReplyDelete
  3. satu usaha yang gemilang demi memertabatkan bahasa ibunda..sahut seruan ibra..
    insyalah dr. akan menilai kerelevenan kertas kerja anda..manfaatkan segala sumber yg ada..chayuk2

    ReplyDelete
  4. tpi aku rsa krtas kerja kau la yg plg mgagumkn dr bad baim.. yea la dlm msa yg sgkat kau msh blh siapkan kertas cdgn 2.. aku ni brhmpas pulas mnyiapkan krtas cdgn aku.. tpi kau slamba kodok je.. x prnh rsau, x prnh pening fkir psl krtas krja ni... hehhehe 2 la yg lain dri yg lain

    ReplyDelete

Sinari Hidupmu Dengan Cahaya Kegembiraan & Keriangan..